Sık Sorulan Sorular

Faxi motor enkoder bağlantıları,

Heidenhain 1387 için ;                          Heidenhain 1313 için;

1.Mavi       5 Volt                                       1. (+)GRİ PEMBE GRİ

2.Beyaz      0 Volt                                     2. (-)KIRMIZI MAVİ SİYAH

3.Sarı          A+                                           3.Kırmızı        A+

4.Mor         A-                                             4.Mor             A-

5.Yeşil        B+                                            5.K.rengi        B+

6.K.rengi   B-                                             6.Beyaz          B-

7.Kırmızı    C+                                            7.Yeşil            C+

8.Siyah       C-                                              8.Pembe        C-

9.Pembe    D+                                             9.Sarı              D+

10.Gri         D-                                              10.Mavi           D-

Sonra da  driverdan (sürücüden) SC-SC.2048 encoder tipi seçilmelidir.

Klemens rumuzları Fren (+) ucu..840;

Fren (-) ucu…2000 (190 volt);

Lirpomp (+) UCU…2001,Lirpomp (-) ucu…810 ( 190 volt ) ;

Sinyal devre beslemesi…100 (24 volt);

Sinyal devresi GND(-)…1000 (24 Volt) ;

Aşağı limit kesici yüksek hız yolu sonu…817;

Yukarı limit kesici yüksek hız yolu sonu…818  

anlamına gelmektedir.

Sürücü (driver)sürücülerde dişlisiz makinelerde ‘’OTOAYAR-DURARAK ‘’parametresiyle ve  kabin ile karşı ağırlık dengede iken yapılır. Parametreyi seçtikten sonra otoayar tamamlanana kadar revizyonda hareket ettirilir. Senkron motorlar devirlerinde ise daha hassas olması nedeniyle durarak yapılması gereklidir.

Yine bu sürücülerde dişlili makinelerde sürücüde ‘’OTOAYAR AKTİF ‘’ yapılır. Ve kabin otoayar tamamlanana kadar revizyonda hareket ettirilir. Otoayar tamamlandı ifadesi çıkana kadar bu işleme devam edilir.

İşlem tamamlanamaz ise  hata kodlarından 08 hata kodu seçilmelidir.

Mikrolift kartlarında “ENTER”’a basarak “revizyon” yazısı çıkması sağlanır.Daha sonra “Aşağı” tuşa basarak kapı tanıtma yapılır.

Arkel kartlarda ise “sağ tuşa” basılı tutularak kapı tanıtma yapılır.

Kumanda panosunda regülatör beslemesi için ayrılan klemenslere regülatör bobininin + (840 ) ve – (2000) giriş yapılır. (Genelde 190V DC voltaj kullanılır.)

Motor beslemesini “U,V,W” olarak yaptıktan sonra fren mikrosiviçlerin de NC olarak bağlamak gerekir. Panodaki mekanik fren takip çıkışlarından NC siviçlerinin seri bağlanması gerekmektedir.

Karttan ve kabinden olarak 2 ayrı şekilde kat düzeltmeleri yapılabilir.

AREM  uzaktan erişim cihazından kaset öğrenme seçilerek sistemin kasetleri okumasını sağlanmalıdır. Okumada sorun oluşur ise ARCODE yazılımının son güncel yazılım olması için yazılım güncellemesi yapılması gerekmektedir.

Önce şebeke gerilimi kontrol edilmelidir. Kp ve KAKU kontaktorlerinin bağlantısı kontrol edilmelidir. Aralarında yapılan L1 ve L3 atlamaları ve akü bağlantıları kontrol edilmelidir.

Hız ve akım kazanım parametreleri yanlış girilmiş olabilir. Parametreler standarta çevrilmelidir.

Kontaktör gecikmesi arttırılmalı.Emniyet devrelerinde temassızlık varsa kontaktörün ani çekip bırakması da bu hataya sebep olabilir. Emniyet devreleri içerisinde kapı emniyetleri, makine dairesi emniyetleri,kuyu dibi emniyetleri kontrol edilmedir.

Sürücü parametreleri yanlış girilmiş olabilir. Standart parametreler ayarlanmalıdır.

Encoder pals kaçırıyor olabilir. Enkoder kablosu kontrol edilmeli, kabloda parazit olmamalı. Gerekirse enkoder değiştirilmelidir.

Kuyu kopyalama karttan , Arkel Arcode sistemlerde ise AREM’den yapılabilmektedir.

Programlanabilir girişlere revizyon reset ataması yapıldıktan sonra reset butonundan “100” sinyali bu girişe 1 defa verilirse reset atılmış olur.

Önce karttan fren izlemeyi ‘’Harekette’’ seçmek gerekir. A3 standardının takip edildiği makine veya regülatörün NC izleme kontağının da bağlı olması gerekir. Frenin açıp açmadığının  ve  frene yeterli voltajın gidip gitmediğinin de kontrol edilmesi gerekmektedir.